Homey pre ubytovanie bez starostí

 🏠 Ako vznikolo inteligentné Airbnb - pre pohodlie hostí a úsporu energie

V spoločnosti Athom sme nesmierne hrdí na úspech systému Homey. No bez našej komunity by sme to nikdy nedokázali. Bez ich spätnej väzby a podpory by Homey nebol tam, kde je dnes. Je pre nás mimoriadne dôležité vidieť, čo ľuďom zjednodušuje život s Homey, robí ho zábavnejším a lepšie prepojeným.

Preto sme sa rozhodli navštevovať členov našej komunity, aby sme zistili, ako Homey využívajú v každodennom živote. Tentoraz sme navštívili Thomasa, aby sme sa pozreli, ako spravuje svoje Airbnb s pomocou Homey.

 

Návštveva u Thomasa 

Kategória Homey Stories nás zaviedla na všelijaké miesta – od Julianovej inteligentnej domácnosti, cez smart kanceláriu, až po asistované bývanie v Belgicku. Tentoraz však navštevujeme Thomasa v Enschede, takmer hneď vedľa našej kancelárie!

Thomas prevádzkuje „inteligentné Airbnb“, a Homey sa stará o to, aby všetko fungovalo hladko.

 

Všetko prepojené 

Už od prvého momentu, ako sme vstúpili do Thomasovho domu, bolo jasné, že všetko dôkladne premyslel.

Na dverách je nainštalovaný inteligentný zámok Nuki, ktorý umožňuje hosťom vstup do domu.
„Je to bezpečnostné opatrenie. Nemusím rozdávať ďalšie kľúče, jednoducho dám hosťom prístup cez ich mobilné telefóny,“ vysvetľuje Thomas.

Tento smart zámok zároveň funguje ako akési tlačidlo zapnutia/vypnutia celej domácnosti.
Akonáhle sa dvere zamknú a systém nezaznamená žiadny pohyb v interiéri, všetky zariadenia sa automaticky vypnú.
Vďaka tomu sa Thomas ani jeho hostia nemusia obávať zbytočnej spotreby energie.

Zámok Nuki 

Spočiatku to takto nevyzeralo

„Nikdy ma nenapadlo používať Homey v tomto kontexte. Ale po tom, čo niekoľko hostí navštívilo môj apartmán, som si všimol, že nie vždy vypínajú kúrenie alebo zariadenia, keď odchádzajú.“

To spôsobovalo nečakané výdavky na Thomasovej strane.

Aby ušetril na účtoch za energie, rozhodol sa kúpiť inteligentný termostat s vykurovacím programom. Trochu to pomohlo, ale Thomas s tým ešte stále nebol úplne spokojný.

 

Budovanie inteligentného Airbnb

Keď si Thomas kúpil svoj Homey, bral ho skôr ako zaujímavý gadget na automatizáciu zopár smart zariadení, ktoré už doma mal.
„Myslel som si, že bude super prepojiť môj štartovací balík Philips Hue s niekoľkými zásuvkami KlikAanKlikUit.“

Inteligentné zariadenia môžu byť drahé – a Thomas sa o tom presvedčil na vlastnej koži:
„Keď som si kupoval inteligentný termostat do apartmánu, bola to poriadna investícia. Ale veril som, že mi pomôže ušetriť energiu.“

No skutočný rozmach inteligentnej domácnosti u Thomasa nastal až vo chvíli, keď mu jeho priateľka navrhla, aby Homey využil na správu svojho Airbnb.

Zrazu sa objavilo nekonečno možností,“ pokračuje Thomas. „Nápady prichádzali jeden za druhým. Chcel som inteligentný zámok, senzory kvôli bezpečnosti a zásuvky na úsporu energie.“

Vďaka príjmom z prenájmu cez Airbnb má Thomas dostatočný priestor na experimentovanie s rôznymi zariadeniami, aby zistil, čo najlepšie funguje v jeho konkrétnom prípade.

 

Recepcia

Keď sa Thomasa opýtame, ako jeho hostia reagujú na Homey, len sa usmeje:
„Hoci to bolo naozaj jednoduché nastaviť, určite to chcelo trocha premýšľania, aby to fungovalo správne.“

Vysvetľuje, že na začiatku sa ho hostia často pýtali, ako zapnúť alebo vypnúť svetlá či iné zariadenia. Počas pobytu ho kontaktovali a on im vysvetľoval, že všetko je automatizované.
„Moji hostia sú zvyknutí na klasické vypínače. Ale v apartmáne všetko funguje automaticky – pomocou pohybových senzorov a smart žiaroviek.“

Dnes už, keď niekto rezervuje jeho Airbnb, vopred ho upozorní na to, že ide o smart domácnosť ovládanú cez Homey, aby sa hostia vedeli pripraviť.

 

Počas prechádzky po apartmáne si všímame množstvo nenápadne ukrytých zariadení.
Senzory, zásuvkové spínače a dokonca aj robotický vysávač Roomba.

„Roomba je úžasná,“ hovorí Thomas. „Vytvoril som Flow (automatizáciu), ktorá spustí vysávanie vždy, keď nie je nikto doma v určené dni. A hneď ako sa dvere opäť otvoria, Roomba sa automaticky vráti na nabíjačku.“

 

Raz sa dokonca stalo, že jeden z hostí odpojil Homey zo zásuvky, pretože si chcel dobíjať telefón.
Zľakli sa, pretože nič nefungovalo!“ spomína Thomas so smiechom.
Musel prísť osobne, aby situáciu napravil.

To bol moment, keď sa rozhodol, že budúcich hostí bude na Homey dopredu upozorňovať.
Aby predišiel zbytočnému zmätku, rozhodol sa trochu zredukovať počet zariadení pripojených k Homey.

„Momentálne používam len zariadenia, ktoré fungujú cez WiFi, Zigbee alebo Z-Wave. Uvedomil som si, že nie každý je ešte zvyknutý na koncept automatizovanej domácnosti, takže som sa rozhodol začať jednoducho.“

Napriek tomu získava od hostí veľa pozitívnych reakcií.
Zvyčajne ich ohromí automatické (takmer magické) osvetlenie.
„A tiež inteligentný zámok – väčšina z nich ho ešte nikdy predtým nevidela.“

 

Aká je situácia?

Thomas sa rozhodol využívať len tie najdôležitejšie zariadenia, ktoré sú pre jeho Airbnb skutočne nevyhnutné. Medzi tieto základné prvky patria:

Jedinou miestnosťou, ktorá je ešte prevažne „analógová“, je spálňa.

Tým, že si Thomas udržiava svoj smart systém jednoduchý a trochu uzavretejší, je jeho správa oveľa jednoduchšia a spoľahlivejšia.

Dverový/okenný senzor 

 

A budúcnosť?

Thomas je s výsledkom svojho inteligentného Airbnb veľmi spokojný:
„Myslím, že som to konečne vyladil. Ľuďom sa to naozaj páči a dostávam veľa pozitívnych ohlasov na svoje automatizované Airbnb."

Uvidíme, čo prinesie budúcnosť.
,,Zatiaľ som s tým, ako to funguje, veľmi spokojný!